Υγεία
Η καταπολέμηση του διαβήτη και της κατάθλιψης από τη μια και η αύξηση του μορφωτικού επιπέδου και της κατανάλωσης φρούτων-λαχανικών από την άλλη, είναι οι παράγοντες-κλειδιά για την μείωση των περιστατικών άνοιας στους ηλικιωμένους, σύμφωνα με μια νέα γαλλο-βρετανική επιστημονική έρευνα.
Νέα φάρμακα για την καταπολέμηση των κουνουπιών, που προκαλούν τα κρούσματα εγκεφαλίτιδας, ενέκρινε το Ανώτατο Συμβούλιο Γεωργικών Φαρμάκων (ΑΣΥΓΕΦ) που συνεδρίασε εκτάκτως μετά από εντολή του υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Μιχάλη Καρχιμάκη, ο οποίος υπέγραψε και τη σχετική απόφαση.
21/8/2010 6:45:01 μμ
Διαβάστε περισσότερα...
Στα συμπεράσματα έρευνας, σύμφωνα με την οποία η μεσογειακή διατροφή φαίνεται ότι συμβάλλει στον περιορισμό της εμφάνισης του καρκίνου του δέρματος, αναφέρεται η βρετανική εφημερίδα "Daily Mail", σε σχετικό ρεπορτάζ της.
19/8/2010 11:45:38 πμ
Διαβάστε περισσότερα...
Η διατροφή συνδέεται στενά με την υγεία των οφθαλμών ενώ η παραδοσιακή ελληνική διατροφή αναδεικνύεται σύμμαχος στη πρόληψη των οφθαλμικών παθήσεων. Όπως επισημαίνει ο ομότιμος καθηγητής Προληπτικής Ιατρικής και Διατροφής του Πανεπιστημίου Κρήτης, Αντώνης Καφάτος, δεν είναι τυχαίο πως η υποβιταμίνωση Α είναι η πρώτη αιτία τύφλωσης στις αναπτυσσόμενες χώρες και περισσότερα από 20.000 άτομα τυφλώνονται ετησίως λόγω κακής διατροφής.
3/8/2010 2:00:00 μμ
Διαβάστε περισσότερα...
Ισχυρές ενδείξεις ότι η τήρηση της παραδοσιακής μεσογειακής διατροφής μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου του μαστού στις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση, υποστηρίζει νέα μελέτη η οποία δημοσιεύεται στο έγκριτο αμερικανικό περιοδικό διατροφής "American Journal of Clinical Nutrition".
2/8/2010 4:10:00 πμ
Διαβάστε περισσότερα...
Οι κεντρικές αγροτοσυνεταιριστικές οργανώσεις Copa και Cogeca, επικροτώντας τον νέο χάρτη πορείας για τις μεταδοτικές σπογγώδεις εγκεφαλοπάθειες (ΜΣΕ) που έδωσε στην δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 16 Ιουνίου, τονίζουν τις θετικές εξελίξεις σχετικά με την σπογγώδη εγκεφαλοπάθεια των βοοειδών (ΣΕΒ) και προτρέπουν την Επιτροπή να απλοποιήσει τους ισχύοντες περιορισμούς.
«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με τη νέα νομοθεσία που προτείνει, δείχνει ότι δεν επιθυμεί τεκμηριωμένες, ανεξάρτητες και αξιόπιστες επιστημονικές μελέτες αξιολόγησης των επιπτώσεων των μεταλλαγμένων προϊόντων στη δημόσια υγεία και στη βιοποικιλότητα» όπως επισήμανε ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Κρίτων Αρσένης, στον Ευρωπαίο Επίτροπο Υγείας, Τζον Ντάλι, κατά την παρουσίαση, στις 13 Ιουλίου, των προτάσεων της Επιτροπής για την τροποποίηση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τα μεταλλαγμένα στην Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Με μια σειρά μέτρων και ελέγχων από τις αρμόδιες υπηρεσίες "θωρακίζεται" η Ελλάδα από τα εισαγόμενα αλιεύματα και ζωοτροφές, με στόχο την προστασία των καταναλωτών, αναφέρει η υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Μπατζελή σε απάντησή της προς τον βουλευτή Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ κ. Μανόλη Στρατάκη, ο οποίος είχε καταθέσει σχετική Ερώτηση για το θέμα.
Με μία νίκη: την απαγόρευση των τροφίμων από κλωνοποιημένα ζώα, μία ισοπαλία: το μορατόριουμ στα τρόφιμα που παράγονται με χρήση νανοτεχνολογίας έως ότου αποκλειστούν ενδεχόμενοι κίνδυνοι για την υγεία των καταναλωτών, και μία ήττα: την κατά πλειοψηφία απόρριψη της υποχρεωτικής επισήμανσης στα τρόφιμα που προέρχονται από ζώα που σιτίστηκαν με μεταλλαγμένες ζωοτροφές, έληξε την Τετάρτη 7 Ιουλίου στην ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου η «αναμέτρηση» των οπαδών των παραδοσιακών τροφίμων, με τους αντίστοιχους των «νέων τροφίμων».
Ο ΟΗΕ όρισε, στις 6 Ιουλίου, ένα ανώτατο όριο ανοχής της παρουσίας μελαμίνης στα προϊόντα διατροφής, δύο χρόνια μετά το σκάνδαλο με το κινεζικό βρεφικό γάλα που ήταν επιμολυσμένο με μελαμίνη και είχε προκαλέσει το θάνατο πολλών βρεφών στην Κίνα. Επίσης όρισε νέους κανόνες για τα λαχανικά στις συσκευασμένες σαλάτες.